In gesprek met… Marcella Weijers

In gesprek met… Marcella Weijers

Een tijdje geleden al beloofd, maar hier is dan toch echt het allereerste gesprek met een gebruiker van de Flow Planners! Vandaag gaan we in gesprek met Marcella Weijers. Marcella is onlangs begonnen als V.A. (Virtual Assistent). Het ondersteunen en ontzorgen van mensen is wat zij leuk vindt en zij heeft zich nog nooit verveeld binnen het vak!

 

Marcella Weijers - VA

Stel jezelf voor. Wie ben je? Wat doe je?

Hoi, ik Marcella van Marcella Weijers Office en werk als Virtual Assistant. Ik hou mij bezig met het ondersteunen van ondernemers. Dit kan in de breedste zin van het woord. Ik wil graag dat men zich bezig houdt met hun passie en daar horen vaak de overhead werkzaamheden niet bij over het algemeen. En laat dat nou net mijn passie zijn. Win-win situatie zeg ik 

Daarnaast ben ik ook nog werkzaam voor RaNed Trauma- en hersteldienstverlening 24/7 als secretaresse voor 3 dagen in de week.

Wat was voor jou de reden om voor de Flow Planners te kiezen?

Ik heb de mooie planner gekregen tijdens een workshop van Bureau Checklist. (Edit: Bureau Checklist zijn mijn webhelden. Zonder hen niet deze mooie website)

Wat vind jij het fijnst aan de planner?
Wat is je favoriete onderdeel?

Het fijnste van de planner vind ik dat hij een groot spiraal heeft aan de achterkant. Hier kan een pen in en zit je nooit zonder. Daarnaast dat je max 2 werkdagen op 1 blad hebt waardoor je lekker ruim kan schrijven.
Mijn favoriete onderdeel is de weekplanning voor het avondeten. Al heb ik mij daar de afgelopen week niet aan gehouden (iets met kinderen en niet zo gezond willen eten oeps). (Edit: Hier heb ik nu noooooit last van 😉 )

 

Heb jij vaste momenten waarop je je week inplant?

Nee, ik hou mijn beide agenda’s (flowplanner en mijn telefoon) ongeveer tegelijk bij. Daarnaast check ik altijd op maandagochtend of beide nog hetzelfde zijn of dat ik wat moet aanvullen.

Ben je veel bezig met het stellen van je doelen? En plan je ze dan ver vooruit of meer op kort termijn?

Ik ben pas onlangs begonnen met het ondernemerschap, alles is nieuw. Uiteraard heb ik doelen maar ben vooral nog zoekende. Nu eerst zorgen dat alles loopt en dan ga ik doelen stellen.

Loopt je eigen planning wel eens in de soep? En zo ja, wat doe je dan?

Gelukkig valt dat erg mee maar het kan wel eens zijn dat ik een afspraak voor een van mijn kinderen vergeet (tandarts bijv.) en heb dan kindjes te spelen. Nou dan gaan we toch gewoon met zn allen naar de tandarts. En mijn etensplanning van de afgelopen week…gelukkig is het verse groente en niet geluk over datum. Ik kan dus nu maandag boodschappen halen ipv op zaterdag. En dan hoef ik maar voor 5 dagen eten te bedenken ipv 7.

 

Waar ligt jouw Flow Planners?

Tafel, bank, (fiets)tas, kantoor voornamelijk in de buurt en zelfs in het zwembad ben ik aan het werk met laptop en Flow Planners.

Wat is jouw ultieme plantip?

Plan ruim. Ik ga er altijd van uit dat een afspraak een uur duurt maar plan 1,5 uur in. Wie weet loopt het gesprek uit of als je gesprek wel een uur duurt maar je naar je volgende afspraak onderweg bent en je in de file komt. Je hebt daardoor extra speelruimte. En ben je te vroeg op je volgende afspraak…. dan kan je je planner updaten of even genieten van de extra tijd die je hebt.

 

 

Bedankt Marcella voor jouw kickoff! Wil je meer weten over Marcella? Neem dan een kijkje op haar website.

Binnenkort komen er nog meer toffe interviews online. Mocht je ook willen deelnemen aan het interview, stuur gerust een berichtje!

Geen reactie's

Geef een reactie